Een Online Marketing Strategie kost geen geld!

Door Martijn Scholten 🕒 Verwachte leestijd:2 minuten

Hoeveel tijd besteed jouw organisatie aan het vinden van potentiële klanten? En hoe meetbaar zijn de resultaten van deze inspanningen? Hoe bevalt het om constant vanaf nul te beginnen bij het vinden van nieuwe klanten?

Er bestaan veel meningen (en misverstanden) over de inzet van Online Marketing. Velen denken dat Online Marketing vooral veel geld kost en dat het voor een kleine organisatie niet haalbaar is. Mijn missie is om dit misverstand uit de wereld te helpen en Online Marketing haalbaar te maken voor organisaties van ieder formaat.

In dit artikel lees je waarom Online Marketing geen geld kost en wat een goede strategie jou op kan leveren.

Een Online Marketing Strategie is een waardevolle investering

Natuurlijk moet er budget, in tijd of in euro’s, vrijgemaakt worden om een Online Marketing Strategie te ontwikkelen en te implementeren. Online Marketing is bovendien een continu proces van analyse en optimalisatie waardoor een steeds hoger rendement op je investering behaald kan worden.

En met investering is het belangrijkste woord van dit artikel benoemd: een Online Marketing Strategie kost geen geld, maar is een waardevolle investering.

Een investering die jouw organisatie helpt bij:

  • Het vergroten van de naamsbekendheid
  • Het verbeteren van online vindbaarheid
  • Het vergroten van de potentiële doelgroep
  • Het verlagen van de kosten per conversie

Kortom; een investering die jou helpt bij het behalen van jouw groeidoelstellingen.

En, geloof het of niet, een Online Marketing Strategie hoeft helemaal geen grote investering te zijn. Zo zijn er verschillende online marketinginstrumenten die je bijna kosteloos kunt inzetten. Interessant? In dit artikel zet ik ze voor je op een rijtje.

Online Marketing draagt bij aan schaalbaarheid door geautomatiseerde processen

Ben je bekend met het aankoopbeslissingsproces? Mijn favoriete model hiervoor is het SEE-THINK-DO-CARE model dat is ontwikkeld door Google. Een aankoop doen gaat namelijk niet vanzelf: er moet eerst behoefte ontstaan bij je doelgroep, vervolgens zullen zij zich moeten oriënteren en uiteindelijk zullen zij een keuze maken voor een aanbieder van een oplossing voor hun probleem.

Als je geen gebruikmaakt van Online Marketing zul je je klant tijdens dit gehele proces intensief moeten begeleiden. Door een betere online vindbaarheid en zichtbaarheid kun je in beeld komen bij je doelgroep op het moment dat bij hen een probleem ontstaat die jij kunt oplossen. Bovendien kun je door middel van een sterke website je doelgroep helpen oriënteren en door middel van andere instrumenten top-of-mind blijven. Door dit proces online en automatisch te faciliteren kun je geld, tijd en energie besparen tijdens de SEE- en THINK-fase van het aankoopbeslissingsproces. Jij kunt je volledig richten op het binnenslepen van omzet tijdens de DO-fase en het vergroten van klantloyaliteit tijdens de CARE-fase, waar Online Marketing natuurlijk ook een bijdrage kan leveren.

Op deze manier draagt Online Marketing dus enorm bij aan de schaalbaarheid van jouw organisatie!

Een goede Online Marketing Strategie is een geweldige investering die jij je organisatie eigenlijk niet mag onthouden. Ik hoop dat je na het lezen van dit artikel van ten minste één ding overtuigd bent: Online Marketing kost geen geld!

Waarom House of Adsperiment
  • ✓ Absolute conversiegroei specialisten
  • ✓ Persoonlijke en snelle communicatie
  • ✓ Transparant over resultaten én over kosten
  • ✓ Heldere uitleg van werkzaamheden en resultaten, geen codetaal
  • ✓ Wij maken mooie, méér dan rendabele campagnes die altijd in beweging zijn met behulp van experimenten.

HOUSE OF ADS·PE·RI·MENT

/HOUS OF ƐTSPERRIMƐNT/

bedrijfsnaam · het · House of Adsperiment

1) een plek die je helpt significante online conversiegroei te bereiken door de inzet van slimme personalisatie, conversie optimalisatie en online advertenties.

voorbeeldzin: In samenwerking met House of Adsperiment is onze online omzet verdubbeld.